1. Como se organizan os itinerarios na ESO coa LOMCE:
2. Como se denominan cada unha das materias da ESO:
En ESO terás que estudar varios tipos de materias: troncias (xerais e de opción), específicas e de libre configuración.
DENOMINACIÓN DAS MATERIAS DE ESO
|
||
- Física e Química - Xeografía e Historia - Lingua Castelá e Literatura - Matemáticas - Primeira Lingua Estranxeira |
||
MATERIAS
TRONCAIS DE OPCIÓN
|
- Matemáticas aplicadas - Bioloxía e Xeoloxía (en 4º) - Economía - Física e Química (en 4º) - Latín - Ciencias Aplicadas á Actividade Profesional - Iniciación á Actividade Emprendedora e Empresarial - Tecnoloxía (en 4º) |
|
MATERIAS
ESPECÍFICAS
|
- Educación Plástica, Visual e Audiovisual - Segunda Lingua Estranxeira - Música - Tecnoloxía (en 2º e 3º) - Relixión - Valores Éticos - Artes Escénicas e Danza - Cultura Científica - Cultura Clásica - Filosofía - Tecnoloxías da Información e a Comunicación |
|
MATERIAS
DE LIBRE CONFIGURACIÓN
|
LC Autonómica
|
- Educación Financeira - Investigación e tratamento da información. - Oratoria - Paisaxe e sustentabilidade. - Programación - Promoción de estilos de vida saudable. - Xadrez. |
LC
do centro
|
3. Cales son as principais características da ESO coa LOMCE:
A etapa de ESO comprende dous ciclos:
1º Ciclo: 1º, 2º e 3º curso.
2º Ciclo: 4º curso con carácter propedéutico
Haberá tres tipos de materias: troncais, específicas e de libre configuración autonómica.
Poderase escoller cursar o 4º curso da ESO por unha das dúas seguintes opcións:
2º Ciclo: 4º curso con carácter propedéutico
Haberá tres tipos de materias: troncais, específicas e de libre configuración autonómica.
Poderase escoller cursar o 4º curso da ESO por unha das dúas seguintes opcións:
a) Opción de ensinanzas académicas para a iniciación ao Bacharelato.
b) Opción de ensinanzas aplicadas para a iniciación á Formación Profesional.
Non serán vinculantes as opcións cursadas en 3º de ESO.
b) Opción de ensinanzas aplicadas para a iniciación á Formación Profesional.
Non serán vinculantes as opcións cursadas en 3º de ESO.
PROMOCIÓN E REPETICIÓN NA ESO:
- Os alumnos promocionarán de curso cando superen todas as materias cursadas ou teñan avaliación negativa en 2 materias como máximo.
- Repetirase curso con avaliación negativa en 3 ou máis materias, ou en 2 materias que sexan Lingua Galega e Literatura ou Lingua Castelá e Literatura e Matemáticas de forma simultánea.
- De forma excepcional, poderá autorizarse a promoción de un alumno con avaliación negativa en 3 materias cando se dean conxuntamente as seguintes condicións:
a) Que dúas das materias con avaliación negativa non sexan simultaneamente Lingua Galega e Literatura ou Lingua Castelá e Literatura, e Matemáticas,
b) Que o equipo docente considere que a natureza das materias con avaliación negativa non impide ao alumno ou alumna seguir con éxito o curso seguinte, que ten expectativas favorables de recuperación e que a promoción beneficiará a súa evolución académica,
c) Que se apliquen ao alumno as medidas de atención educativa propostas no consello orientador.
- Poderá tamén autorizarse de forma excepcional a promoción dun alumno con avaliación negativa en 2 materias que sexan Lingua Galega e Literatura ou Lingua Castelá e Literatura e Matemáticas de forma simultánea cando o equipo docente considere que o alumno ou alumna pode seguir con éxito o curso seguinte, que ten expectativas favorables de recuperación e que a promoción beneficiará a súa evolución académica, e sempre que se apliquen ao alumno ou alumna as medidas de atención educativa propostas no consello orientador.
- Para os efectos deste apartado, só se computarán as materias que como mínimo o alumno debe cursar en cada un dos bloques.
- No bloque de materias de libre configuración autonómica só se computará Lingua Galega e Literatura, con independencia de que os alumnos poidan cursar máis materias do devandito bloque.
- As materias coa mesma denominación en diferentes cursos da ESO consideraranse como materias distintas.
- Quen promocione sen superar todas as materias deberán matricularse das materias non superadas, seguirán os programas de reforzo que estableza o equipo docente e deberán superar as avaliacións correspondentes aos devanditos programas de reforzo.
- Quen non promocione deberá permanecer un ano máis no mesmo curso.
- Poderase repetir o mesmo curso unha soa vez e dúas veces como máximo dentro da etapa. Cando esta segunda repetición deba producirse en 3º ou 4º, prolongarase un ano o límite de idade (ata os 19 anos).
- Excepcionalmente, un alumno ou alumna poderá repetir unha segunda vez en 4º curso se non repetiu nos cursos anteriores da etapa.
CONSELLO ORIENTADOR:
- Ao final de cada un dos cursos de ESO entregarase aos pais, nais ou titores legais de cada alumno un consello orientador, que incluirá unha proposta do itinerario máis adecuado a seguir, así como a identificación, mediante informe motivado, do grao do logro dos obxectivos da etapa e de adquisición das competencias correspondentes que xustifica a proposta.
- Se se considerase necesario, o consello orientador poderá incluír unha recomendación sobre a incorporación a un programa de mellora da aprendizaxe e do rendemento ou a un ciclo de Formación Profesional Básica.
- O consello orientador incluirase no expediente do alumno/a.
OBTENCIÓN DO TÍTULO DE ESO:
- Para obter o título de Graduado en ESO requerirase ter avaliación positiva en todas as materias,ou negativa nun máximo de dúas materias, sempre que non sexan simultáneamente Lingua Galega e Literatura + Matemáticas, ou Lingua Castelá e Literatura + Matemáticas. As materias coa mesma denominación nos diferentes cursos considéranse diferentes materias. Para a titulación o equipo docente deberá considerar que o alumno/a ten acadados o obxectivos da etapa e adquiridas as competencias correspondentes.
- A nota media da etapa será a media das cualificacións numéricas obtidas en cada unha das materias cursadas na etapa.
- En caso de que se obteña o título de Graduado en ESO pola superación da proba para persoas maiores de 18 anos, a cualificación final da ESO será a obtida na devandita proba.
- O título de Graduado en ESO permitirá acceder ás distintas ensinanzas postobrigatorias.
- Os alumnos que cursen a ESO e non obteñan o título ao que se refire este artigo recibirán unha certificación con carácter oficial e validez en toda España.
- Máis información no seguinte enlace.
MEDIDAS DE ATENCIÓN Á DIVERSIDADE:
- Adaptacións do currículo
- Integración de materias en ámbitos
- Agrupamentos flexibles
- Apoio en grupos ordinarios
- Desdobramentos de grupos
- Oferta de materias específicas
- Programas de mellora da aprendizaxe e o rendemento
- Outros programas de tratamento personalizado para o alumnado con necesidades específicas de apoio educativo
Os centros terán autonomía para organizar os grupos e as materias de maneira flexible e para adoptar as medidas de atención á diversidade máis adecuadas ás características do seu alumnado e que permitan o mellor aproveitamento dos recursos de que dispoña.
A escolarización do alumnado con necesidades educativas especiais en centros ordinarios poderá prolongarse un ano máis.
Toda a información está elaborada e extraída a partir da seguinte lexislación:
- DECRETO 86/2015, do 25 de xuño, polo que se establece o currículo da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.
- Orde do 15 de xullo de 2015 pola que se establece a relación de materias de libre configuración autonómica de elección para os centros docentes nas etapas de educación secundaria obrigatoria e bacharelato, e se regula o seu currículo e a súa oferta.
- ORDE do 13 de xullo de 2016 pola que se amplía a relación de materias de libreconfiguración autonómica de elección para os centros docentes nas etapas deeducación secundaria obrigatoria e bacharelato e se regula o seu currículo e asúa oferta.
- Resolución do 27 de xullo de 2015, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se ditan instrucións no curso académico 2015-2016 para a implantación do currículo da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato nos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia.
- Instrucións no curso académico 2016/2017 para a implantación do currículo da ESO e do bacharelato nos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia.
- RESOLUCIÓN do 15 de xullo de 2016, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se ditan instrucións para a implantación, no curso académico 2016/17, do currículo establecido no Decreto 86/2015, do 25 de xuño, da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato nos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia.
- RESOLUCIÓN do 20 de xullo de 2017, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento, no curso académico 2017/18, do currículo establecido no Decreto 86/2015, do 25 de xuño, da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato nos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia.
- Instrucións para a adopción das medidas necesarias para a aplicación do disposto no Real Decreto 562/2017, de 2 de xuño, polo que se regulan as condicións para a obtención do título de Graduado en ESO e modelo de Consello Orientador da ESO.
- Resolución do 11 de maio de 2018: Instrucións para o desenvolvemento no curso académico 2018/19 do currículo ESO e bacharelato
- Orde do 3 de agosto de 2017: Ampliación de materias de libre configuración (DOG)
- Orde do 7 de agosto de 2018: Amplíación das materias de libre configuración.Sociedade Inclusiva e Coeducación para o Século XX
"Os alumnos poderán realizar a avaliación por calquera das dúas opcións de ensinos académicos ou de ensinos aplicados, con independencia da opción cursada en 4º de ESO, ou por ambas opcións na mesma convocatoria. No caso de que realicen a avaliación por unha opción non cursada, avaliaráselles das materias requiridas para superar a avaliación final pola devandita opción que non tivesen superadas, elixidas polo propio alumno dentro do bloque de materias troncais"
ResponderEliminarEntendo que, neste último suposto, tamén se lles avalía das dúas materias de opción non cursadas no seu itinerario. Non é así?
Disculpa Manuel, non comprendo a pregunta
EliminarPor exemplo, no caso de que un alumno de académicas realice a avaliación pola opción de aplicadas, avaliaráselle de matemáticas aplicadas e tamén das dúas troncais de opción que houbese elixido (por exemplo tecnoloxía e IAEE)? É dicir, de tres materias máis?
ResponderEliminarO tería que examinarse das matemáticas aplicadas e dunha troncal de opción máis?
ResponderEliminarOu só se ten que examinar das matemáticas aplicadas?
ResponderEliminarOla Manuel, xa te comprendo. Un alumno de itinerario de académicas se quere as dúas reválidas ten que examinarse das matemáticas aplicadas (material troncal xeral) e as dúas troncais de opción que elixan, pode escoller etre IAEE, Tecnoloxía e Ciencias Aplicadas. Ata aquí che podo dicir porque é o que interpreto da lei e así lle informei aos meus alumnos. ¿Ti interpretas algo diferente?
EliminarUn saúdo.
Teño unha dúlbida referente a quen debe impartir dicencia ao alumnado exento en segunda lingua estranxeira e onde está regulado isto. Moitas grazas pola atención.
ResponderEliminarPois penso que non está regulado pero enténdese que profesorado de linguas e matemáticas. Eu teño de referencia esta orde: Orde do 6 de setembro de 2007 pola que se desenvolve a implantación da educación secundaria
Eliminarobrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG do 12 de setembro de 2007)
Moitas grazas.
Eliminar