Este blog de orientación educativa está creado para informar y ofrecer recursos a toda la comunidad educativa (alumnos, padres, profesores, tutores, ...), de educación secundaria.

Para poder ver todas las entradas publicadas en una misma etiqueta o temática deberás ir al final del blog a "entradas antiguas".

Translate

sábado, 27 de septiembre de 2014

PREVENCIÓN DEL ABUSO SEXUAL A NIÑOS, NIÑAS Y ADOLESCENTES: GUIA PARA PADRES Y MADRES

Excelente guia para padres sobre prevención de abuso sexual infantil y adolescente, editado por la Fundación Márgenes y Vínculos, de Cádiz. 
Ofrece pautas sobre cómo detectar el abuso sexual, qué hacer cuando un niño cuenta que ha sufrido abuso sexual o cómo intervenir de forma legal. 





PINCHA EN CUALQUIERA DE LAS IMÁGENES 
PARA DESCARGAR LA GUIA


jueves, 25 de septiembre de 2014

CUADERNOS DE TUTORÍA PARA 1º Y 2º DE ESO

Cuadernos de tutoría con actividades para 1º y 2º de ESO, publicados por la Junta de Andalucía.

Pincha en el recorte para descargarlo

Pincha en el recorte para descagarlo

CUADERNO DE TÉCNICAS DE ESTUDIO

Un cuaderno más de técnicas de estudio, donde se resumen las principales técnicas de estudio, con la peculiaridad de que incluye un apartado con pautas para el estudio de algunas materias. Adecuado para la ESO.


PINCHA EN LA IMAGEN PARA DESCARGARLO EN PDF

ASPERGER: ESTRATEGIAS DE INTERVENCIÓN EN EL ÁMBITO EDUCATIVO

Práctico documento elaborado por Juan de Dios Raya Ramos (EOE Jaén) con estrategias muy prácticas para la intervención en el aula con alumnos con Síndrome de Asperger.


PINCHA EN LA IMAGEN PARA DESCARGAR EL PDF

CINE PARA CICLOS DE FORMACIÓN PROFESIONAL

Documento elaborado por Ángel Gonzalvo Vallespí donde recoge una amplia selección de películas con una propuesta didáctica para plantear en grupos de alumnos de Formación Profesional, en los módulos relacionados con orientación laboral, como FOL, Proyecto y empresa. Una buena herramienta de trabajo para dar a conocer a los alumnos todo el entramado laboral de una forma diferente al uso del libro de texto. 

PINCHA EN LA IMAGEN PARA DESCARGAR EL ARCHIVO EN PDF

lunes, 22 de septiembre de 2014

ORGANIZACIÓN DAS ENSINANZAS DE ADULTOS EN GALICIA

En que consisten as ensinanzas para adultos?
  • Trátase dunha formación pública e gratuíta dirixida a calquera persoa que teña cumpridos os 18 anos e que abandonaron o sistema educativo sen obter a titulación básica.
  • Estas ensinanzas organízanse de xeito algo diferente, tanto nas áreas impartidas como no horario. A titulación acadada é a mesma que nas ensinanzas ordinarias.
  • Poden ser presenciais, semipresenciais ou a distancia.


Que tipo de oferta hai?

1. Ensinanzas de nivel I: dirixidas a persoas que necesiten adquirir técnicas básicas de lectura, escritura e cálculo. 

2. Ensinanzas de nivel II: dirixidas a persoas sen titulación que desexen acceder á educación secundaria de adultos. Esta formación é equivalente á educación primaria.

3. Ensinanzas de nivel III: dirixidas a persoas sen titulación que desexen obter o título de graduado en educación secundaria. Neste caso autorízase a matrícula a alumnos menores de 18 anos, en casos excepcionais, como ter un contrato laboral, ser deportista de alto rendemento, ter superado o 1º curso dun PCPI, ou ter cursado un PCPI sen superalo (pero hai que estar inscrito como demandante de emprego nunha oficina de emprego). Son as ensinanzas coñecidas como ESA. 

4. Bacharelato para persoas adultas: dirixidas ás persoas que teñan o título de ESO ou ESA, e que desexen adquirir novos coñecementos nunha determinada materia ou obter o título de bacharel en calquera das modalidades.

5. Ciclos formativos para persoas adultas: esta formación pretende facilitar ás persoas adultas a súa actualización, adquirindo novos coñecementos nunha determinada competencia profesional, ou para obter o título de técnico ou técnico Superior.

6. Aulas Mentor: cursos impartidos a distancia orientados a mellorar a capacitación profesional e a formación cultural das persoas adultas.

7. Galego e castelán para persoas inmigrantes: dirixido a cidadáns doutros países, residentes na Comunidade Autónoma de Galicia, que necesiten coñecer as linguas oficiais. Estas ensinanzas impártense nos centros de adultos, en grupos reducidos, cunha duración de 10 períodos lectivos semanais distribuídos en horarios adaptados ás posibilidades de asistencia dos alumnos.

8. Probas de obtención de títulos: Estas probas convócanse anualmente co obxectivo de que as persoas maiores de 18 anos / 20 anos poidan acadar as titulacións de Educación Secundaria, Bacharelato e ciclos de FP por libre mediante un exame que avaliará os contidos básicos destas ensinanzas. 


A Educación Secundaria de Adultos (ESA): 

Como se organiza?
Estas ensinanzas son equivalentes ás da ESO. As materias organízanse en tres ámbitos de coñecemento:
1º Social: inclúe contidos de Ciencias Sociais, Xeografía e Historia, Educación para a Cidadanía, e os aspectos perceptivos correspondentes ás materias de Educación Plástica e Visual e Música.
3º Comunicación: Lingua galega e literatura, Lingua castelá e literatura, 1ª Lingua Estranxeira.
4º Científico—tecnolóxico: inclúe contidos de Tecnoloxías, Matemáticas, Ciencias da Natureza, e os aspectos relacionados coa saúde e co medio natural de Educación Física. 


Que duración ten?
Xeralmente duran 2 cursos académicos.En cada curso pódese cursar dous módulos, cunha duración cuadrimestral. Cada módulo correspóndese cun curso de ESO, quedando do seguinte xeito:
  • No 1º ano impártese: módulo 1 (1º de ESO) e módulo 2 (2º de ESO)
  • No 2º ano impártese: módulo 3 (3º de ESO) e módulo 4 (4º de ESO).
Poderás permanecer cursando estas ensinanzas o tempo que o teu ritmo de aprendizaxe o precise. Non hai límite de tempo.


Cales son os requisitos de acceso?
Para acceder ós módulos 1 e 2, hai que cumprir un dos seguintes requisitos:
  • Ter superado o nivel II (Educación Primaria) das ensinanzas de adultos.
  • Por validación de estudos (ter o certificado de estudos correspondente - aprobada a Educación Primaria)
  • No caso de non poder acreditar estudos anteriores superar unha proba de avaliación inicial.
Para acceder ós módulos 3 e 4, hai que estar nalgunha das seguintes condicións:
  • Ter superado os módulos 1 e 2 de ESA.
  • Ter superados o 1º e 2º cursos de ESO, ou alomenos algún grupo de materias de 1º e 2º para poder validar algún ámbito dos módulos 1 e 2 de ESA. 
  • Superar os módulos obrigatorios do 1º curso dun PCPI. 
  • No caso de non poder acreditar estudos anteriores superar unha proba de avaliación inicial. 
No primeiro cuadrimestre (que se imparte de setembro a xaneiro) poden matricularse todas as persoas que cumpran dezaoito anos ata o 31 de decembro. Para o segundo cuadrimestre (que se imparte de febreiro a xuño), poden matricularse os que cumpran dezaoito anos ata o 30 de abril.

Que horario teñen estas ensinanzas?
  • Terás ó redor de 20 horas semanais, que normalmente impártense en horario de tarde.
  • Na modalidade semipresencial é obrigatoria a asistencia ás titorías de cada ámbito (unha hora semanal para o ámbito social, dúas sesións lectivas para o ámbito de comunicación e outras dúas para o ámbito científico­-tecnolóxico). A modalidade a distancia con titorías telemáticas non supón a asistencia a titorías presenciais. A comunicación cos titores é a través da Aula Virtual do IES San Clemente.
Cando solicito praza? (datas aproximadas)
Modalidade presencial:

  • 1 –10 de setembro para o primeiro cuadrimestre.
  • 8 –15 de xaneiro para o segundo cuadrimestre.
Modalidade a distancia semipresencial e telemática:
  • 1 de Setembro – 15 de xaneiro para o primeiro cuadrimestre.
  • 3 de Febreiro – 15 de maio para o segundo cuadrimestre.
Onde se ofertan estas ensinanzas?

O Bacharelato para Persoas Adultas 

Como se organizan estas ensinanzas?
  • Ofértanse dúas modalidades de Bacharelato: humanidades e ciencias sociais, ciencias e tecnoloxía.
  • Poden seguirse como curso completo ou por materias de xeito independente.
  • Se optas por seguir materias de xeito independente poderán cursarse, simultaneamente materias do 1º e do 2º curso.
  • Na modalidade semipresencial, esíxese a asistencia obrigatoria ás titorías de cada materia (unha hora semanal por cada materia que se curse).
  • A modalidade a distancia con titorías telemáticas non supón a asistencia a titorías presenciais. A comunicación cos titores é a través da Aula Virtual do IES San Clemente e os exames poden realizarse nas sete principais cidades galegas: Santiago de Compostela, A Coruña, Ferrol, Lugo, realizarse en Santiago de Compostela, Ourense, Pontevedra e Vigo.
Canto duran?
  • O tempo de permanencia para cursar estas ensinanzas é de 6 anos académicos ( o tempo de permanencia no Bacharelato ordinario é de 4 anos).
  • No caso de esgotar o 6 anos sen acadar os obxectivos previstos, os alumnos poderán seguir cursando as materias pendentes a través do réxime de ensinanza a distancia ata completaren a formación desexada.
Que requisitos de acceso hai?
Para acceder debes estar nalgunha das seguintes condicións:
  • Posuír o título de graduado en educación secundaria
  • Posuír o título de técnico nalgún dos Ciclos de grao Medio.
Onde se ofertan estes estudos?
Datas para a matrícula:
  • Modalidade presencial: 1 – 12 de setembro. 
  • Modalidade a distancia semipresencial: 1 – 12 de setembro. 
  • Modalidade a distancia telemática: 15 de setembro – 21 de novembro (a dirección do IES San Clemente poderá autorizar a matrículación ata o 30 de abril por razóns xustificadas).

Os Ciclos Formativos para Persoas Adultas 

Como se organizan?
  • Estas ensinanzas poden cursarse por ciclo completo ou de forma parcial por módulos (Oferta modular) 
  • Se optas por cursar módulos de xeito parcial, poderás matricularte tanto de módulos de 1º como de 2º curso.
Canto duran estas ensinanzas?
  • Non hai limitación de tempo. Podes cursalas o tempo que o necesites.
Cales son os requisitos de acceso?

  • Os mesmos que para os Ciclos na modalidade ordinaria.
  • Excepcionalmente podes acceder con 16 anos se acreditas a túa condición de traballador e cumpres os requisitos académicos de acceso.
Cal é a oferta de Ciclos Formativos de FP de adultos?

Aulas Mentor 

Que son e a quen van dirixidas?
  • Ensinanzas non regradas para persoas adultas, abertas, flexibles e a distancia, con titoría telemática a través de internet. Esta oferta formativa permite actualizar o perfil profesional, potenciar o acceso ao emprego e aumentar a formación básica. 
  • Están dirixidos a persoas maiores de 18 anos que desexen formarse para acceder a un posto de traballo ou aumentar o seu nivel cultural. 
  • Non se require titulación previa.
Como se organizan e que acreditación se acada?
  • As aulas onde se realizan as actividades de formación dispoñen de recursos tecnolóxicos avanzados, así como de un profesor-administrador que axuda aos alumnos nas súas conexións á rede e na comunicación co seu titor. 
  • O alumno recibe unha conta de conexión gratuíta a internet e non necesita asistir á aula, excepto para realizar a proba final presencial. 
  • Os cursos poden iniciarse calquera día do ano escolar e cada alumno segue o seu propio ritmo de aprendizaxe. 
  • O titor non está na aula, comunícase co alumno por correo electrónico e contesta en 24 horas a todas as dúbidas.
  • Ao superar o curso, o alumno recibe unha certificación de aproveitamento emitida pola Consellería de Educación e Ordenación Universitaria e o Ministerio de Educación. 

Cal é a oferta destas ensinanzas?:

Castelán e Galego para inmigrantes.

Ensinanzas destinadas a cidadáns doutros países, residentes na Comunidade Autónoma de Galicia, que necesiten coñecer as linguas oficiais. Estas ensinanzas impártense nos centros de adultos, en grupos reducidos, cunha duración de 10 períodos lectivos semanais distribuídos en horarios adaptados ás posibilidades de asistencia dos alumnos. Consulta neste enlace a oferta destas ensinanzas


As ensinanzas de adultos na modalidade semipresencial e a distancia.

En que consisten?
  • Son as ensinanzas de adultos que permiten realizar os estudos na casa sen a necesidade de acudir diariamente a un centro educativo.
  • Disponse de axuda ou de apoio a través de titorías individuais e colectivas, nas que aconsellan e orientan nas dificultades atopadas.
  • Esixen un grao de responsabilidade e organización maior que nas ensinanzas presenciais, e aínda así , teñen o risco de abandono, por non ter que acudir diariamente ó centro.
  • Estas ensinanzas son gratuítas. Solo hai que mercar o material didáctico (textos, guías, conexión a internet, ...).
Que oferta hai?
Como xa se sinalou anteriormente:

  • Nivel III ou educación secundaria para persoas adultas.
  • Bacharelato
  • Ciclos formativos de formación profesional.

Probas de obtención de títulos.
Consulta nos seguintes enlaces estas probas:



PROGRAMAS DE ENRIQUECIMIENTO Y DESARROLLO COGNITIVO ALTAS CAPACIDADES

Propuesta de Programa de Enriquecimiento Curricular para alumnado con altas capacidades elaborada por el Equipo Específico de Altas Capacidades de la Delegación Provincial de Educación de Málaga.



domingo, 21 de septiembre de 2014

EN QUE CHE PODE AXUDAR O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN DO TEU CENTRO?

Folleto informativo descargable no que se pretende informar ao alumnado das principais funcións que ten o Departamento de Orientación do seu centro:

PINCHA NA IMAXE PARA DESGARGAR O FOLLETO

RECOPILACIÓN DE LEXISLACIÓN DE ATENCIÓN Á DIVERSIDADE E ORIENTACIÓN EDUCATIVA

Presento nesta entrada un documento recopilatorio de lexislación relacionada coa Atención á Diversidade e a Orientación Educativa na Comunidade Autónoma de Galicia, por Alicia Guerrero Seijas (Documento pechado en marzo de 2015):


PINCHA NA IMAXE PARA ACCEDER AO DOCUMENTO



PRESENTACIÓN SOBRE AS REPOSTAS EDUCATIVAS PARA A ATENCIÓN Á DIVERSIDADE

PRESENTACIÓN - TUTORIAL EN PREZZI SOBRE AS RESPOSTAS EDUCATIVAS PARA A ATENCIÓN Á DIVERSIDADE, por  Departamento de Organización Escolar e Diversidade CAFI (Yolanda Barallobre, Marta C. Romeo y Estela Míguez), Xunta de Galicia. 


viernes, 19 de septiembre de 2014

CÓMIC SOBRE CÓMO HACER FRENTE A LA PRESIÓN DEL GRUPO

Buen recurso para trabajar con adolescentes la presión y la influencia del grupo de iguales. A través de un cómic se van dando pautas y orientaciones para fortalecer la asertividad y no dejarse vencer por la presión del grupo. 
Aborda diferentes situaciones conflictivas donde el chico/a debe decidir actuar con asertividad o dejarse llevar por lo que propone la mayoría. 
  • Enero. ¡Soy un tío raro! 
  • Febrero. No quiero fumar, no quiero fumar... 
  • Marzo. Yo paso 
  • Abril. Vacaciones de Semana Santa 
  • Mayo. ¿Bajas? 
  • Junio. A Edu le gusta rocío, a Edu le gusta rocío... 
  • Julio. Operación bikini. 
  • Agosto. Un ambiente tenso.
  • Septiembre. Amigo del facebook.
  • Octubre. De fiesta toda la noche 
  • Noviembre. Si tú no pones dinero, no nos llega para... 
  • Diciembre. ¡Viva la presión de los buenos amigos y amigas!


jueves, 18 de septiembre de 2014

GUIA DE RECURSOS PARA ALUMNOS CON ALTAS CAPACIDADES

Guia de materiales y recursos para alumnado de Educación Secundaria con altas capacidades. Incluye enlaces a recursos en todas las materias. Por la Consejería de Educación de Castilla La Mancha. 


miércoles, 27 de agosto de 2014

EL ALUMNO CON SÍNDROME DE ASPERGER EN LA ESO

Breve guia de orientación educativa con estrategias de intervención en la ESO para el alumnado con Síndrome de Asperger. Elaborado por la Asociación Asperger Alicante. 


Pincha en la imagen para descargar el archivo en PDF

martes, 22 de julio de 2014

COMPRENDER EL BULLYING CON EL VÍDEO "EL SANDWICH DE MARIANA"

En este corto dirigido por Cárlos Cuarón, Mariana, una niña de 10 años víctima de bullying en la escuela, descubre la espiral de violencia a la que se ve sometida su agresora. 
Se trata de un vídeo muy didáctico que podemos trabajar en el contexto escolar y ayudar a reflexionar a los alumnos sobre cómo la violencia procede de la violencia, y cómo los niños que acosan son un eslabón más de una cadena de violencia directa y estructural. 

jueves, 3 de julio de 2014

domingo, 22 de junio de 2014

CALENDARIO ESCOLAR EN GALICIA PARA O CURSO 2014 / 2015

Publícase a Orde do 13 de xuño pola que se aproba o calendario escolar en Galicia para o curso 2104 / 2015 nos centros sostidos con fondos públicos. 


COMEZO E REMATE DO CURSO:
  • No 2ª ciclo de Educación Infantil, Educación Especial e Educación Primaria: Do 10 de setembro ao 19 de xuño.
  • En Educación Secundaria e Formación Profesional: Do 15 de setembro ao 19 de xuño. 
  • En Ensinanzas de Réxime Especial: Do 15 de setembro ao 30 de xuño.
  • Nos centros de Ensinanzas Artísticas superiores: Do 10 ao 30 de setembro.

PERÍODOS DE VACACIÓNS:
  • Nadal: desde o día 22 de decembro de 2014 ata o día 7 de xaneiro de 2015.
  • Entroido: días 16, 17 e 18 de febreiro de 2015. 
  • Semana Santa: desde o día 30 de marzo ata o 6 de abril de 2015.

DÍAS NON LECTIVOS: 
  • Día do Ensino: 31  de Outubro. 
  • Festivos locais ou de ámbito estatal. 


lunes, 16 de junio de 2014

QUÉ SON LOS TÍTULOS PROPIOS DEL SISTEMA UNIVERSITARIO



Según lo establecido en la Ley orgánica de universidades se pueden expedir dos típos de títulos: 

  • Títulos oficiales: Los títulos universitarios de carácter oficial tienen validez en todo el territorio nacional, son establecidos por el Gobierno y están adaptados al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). Por tanto, tienen validez en todos los países que lo conforman. Estos títulos son homologables/convalidables en otros países que no pertenezcan a este espacio.
  • Títulos propios: Títulos no oficiales o propios son creados por las Universidades y no tienen validez oficial dentro del EEES. Por lo general no son homologables en otros países, solamente están avalados por la propia universidad pública o privada que los imparte.

Estas enseñanzas propias permiten a las universidades responder a la demanda social de formación especializada en los distintos campos de conocimiento que generalmente no está incluida en las titulaciones oficiales.

Así se pueden diferenciar los títulos por su denominación según sea propio u oficial. La denominación de los títulos universitarios oficiales es Grado Oficial, Máster Universitario y Doctorado, mientras que la denominación de los títulos propios es Grado no oficial, Magister o Máster no oficial, Máster Especialista y Máster Experto. No existen los doctorados no oficiales.

Los títulos propios tienen algunas características específicas que los convierten en una opción académica interesante: 

  • Estas enseñanzas tienen un carácter más práctico y relacionado con el entorno laboral, lo cual permite al alumno especializarse desde un punto de vista profesional más que teórico, gracias también a que los profesores pueden ser del entorno empresarial y no exclusivamente doctores universitarios.
  • La flexibilidad de estos programas permite cambiar o adaptar los contenidos de un año para otro, según las necesidades formativas de cada momento.
  • El título que otorgan no tiene carácter oficial ni ningún reconocimiento en el extranjero, por tanto su realización está más orientada al reconocimiento profesional que al académico. 

¿Cuales son los requisitos de acceso?
Normalmente son los mismos que para cualquier otra titulación universitaria pero en ocasiones se exigen determinadas pruebas de aptitudes, de idiomas o entrevistas personales. 

¿Cuánto cuestan?
  • Al no tener la categoría de oficiales, los precios de los títulos propios de las universidades son marcados según los criterios que establezca cada centro universitario en función de las características específicas de cada programa. Aunque en algunos casos no tiene que ser correlativo, generalmente las tasas de estos programas están condicionadas por la duración de los mismos. 
  • Los títulos propios no se pueden beneficiar del sistema de becas públicas del Estado, en muchos casos las mismas universidades o entidades externas participantes establecen un número de becas específicas para estos programas, que pueden cubrir la totalidad o parte de las tasas académicas.

En Galicia se ofertan los siguientes títulos propios de máster:



UNIVERSIDAD DE A CORUÑA: 
UNIVERSIDAD DE SANTIAGO DE COMPOSTELA:

jueves, 12 de junio de 2014

GUIA DE ESTUDIOS UNIVERSITARIOS Y DE POSTGRADO 2014-2015

En la web avanzaentucarrera.com se puede descargar en PDF la Guia sobre estudios universitarios de grado y postgrado para el curso 2014 - 2015
En ella podrás encontrar información sobre todas las titulaciones, universidades, becas y otras posibilidades de financiación, la vida en la universidad, prácticas en empresa, máster y postgrados, etc.

También la puedes descargar aquí pinchando en la imagen.

https://docs.google.com/file/d/0B4kxH9HDVZCbU2kxUDdLUXV4S2c/edit

lunes, 9 de junio de 2014

PASO DE PRIMARIA A SECUNDARIA: BENVIDOS AO IES TERRA DE SONEIRA

O mércores 11 de xuño dámoslles a benvida aos nosos alumnos de Educación Primaria dos centros adscritos. Un curso máis recibimos con moita ilusión aos novos compañeiros ensinándolles o centro a través dun percorrido guiado polos alumnos de 1º de ESO, escoitando unha amena presentación da ESO no salón de actos e disfrutando dunha exquisita merenda na cafetería do centro. 

BENVIDOS E BENVIDAS!

Comparto no blogue o guión da presentación sobre a ESO no noso instituto:




O tríptico informativo que se traballa previamente cos orientadores de primaria: 
 


E o vídeo LIPDUB  de BENVIDA que realizamos no Departamento de Orientación no curso pasado, con moito traballo e  ilusión. Para facelo contamos coa inestimable axuda dos alumnos de 1º ESO (que este ano están en 2º), dos profesores do centro, coordinados polo excelente compañeiro e profesor de Educación Física Alberto Santos. Tamén colaboraron alumnos doutros cursos, persoal non docente, da cafetería, ... , e o coello que nos guiou Alberto Angües. 
Todo un exemplo de traballo en equipo!
Este vídeo ten como obxectivo convencer aos alumnos de primaria de que o instituto é XENIAL! Espero que vos guste. 


 


E hai máis sorpresas que non imos desvelar ......

domingo, 8 de junio de 2014

El primer día de clase de un niño con Síndrome de Asperger

Vídeo - cómic de 8 minutos sobre el día a día de un niño con Síndrome de Asperger con recomendaciones para su adecuada integración. Este recurso se puede proyectar con alumnos para con el objetivo de ayudarles a comprender sus necesidades. 

jueves, 29 de mayo de 2014

GUIA CLÍNICA T.O.C. EN NIÑOS Y ADOLESCENTES

Guia clínica de Trastornos Obsesivos Compulsivos en niños y adolescentes, destinada a profesionales.  Los autores (profesionales de la medicina y la psiquiatría) ofrecen en la parte final del manual pautas para la intervención escolar.  

Para descargar la guia en PDF pincha en la imagen:



GUIA ELEGIR CARRERA 2014

Guia publicada por Aprendemas.com donde podrás obtener información actualizada sobre algunos aspectos que te interesan si vas a estudiar en la universidad el próximo curso como:

  • Carreras más y menos demandadas.
  • Dobles grados y grados bilingües.
  • Estudiar una carrera a distancia.
  • Las becas y créditos de financiación de estudios universitarios. 
Para acceder a la guia puedes hacerlo pinchando en la imagen o puedes descargarla o visualizarla en la presentación de Scribd:





miércoles, 28 de mayo de 2014

GUIA SOBRE A FORMACIÓN PROFESIONAL BÁSICA EN GALICIA

Presentación sobre a implantación da FP Básica, realizada por Jesús Manuel Rodríguez Buján na xornada de formación para orientadores, celebrada en Santiago de Compostela o 21 de maio de 2014. 

lunes, 19 de mayo de 2014

FICHA TITORIAL PARA A TOMA DE DECISIÓNS EN 4º DE ESO

Esta ficha está elaborada para que o titor de 4º de ESO poida guiar aos alumnos no seu proceso de toma de decisións, animándoos a escribir as conclusións despois de realizar as actividades de orientación académica. Tras cubrila nunha sesión titorial a levarán para casa co fin de que a vexan os pais / titores legais  e fagan chegar ao titor a súa opinión. 

Podes visualizar o documento en Scribd: 



PARA QUÉ SIRVEN LOS BLOGS DE ORIENTACIÓN

En mi opinión sirven para mucho: Puedes compartir recursos, informar a tu comunidad, opinar sobre tu trabajo, debatir sobre educación, crear contenidos de orientación, elaborar materiales y presentárselos a tus tutores, profesores y alumnos, ayudar a quien no se atreve a pedirlo en un despacho, dar a conocer tu labor, reflexionar criticamente, mostrar tu vocación, etc.  A cambio puedes obtener: autoformación, organización, motivación, gratitud, empatía, generosidad, ..., de tus compañeros, de tus alumnos y de las personas desconocidas más inesperadas.

En mi caso, tener un blog ha supuesto abrir una ventana y respirar. 

Comparto en mi blog el Hangout en directo para orientadores realizado el 8 de mayo cuyo tema central fue "Presente y futuro de los blogs en orientación educativa". La iniciativa parte de Alberto Del Mazo, nuestro "metaorientador" particular (término ingeniosamente acuñado por Mábel Villaescusa), que ejerció de coordinador, moderador y animador del debate. 

Los participantes en tal atrevida proeza fueron, por orden alfabético:
Y por último, saltándose el alfabeto, la aquí presente Mónica Diz Orienta

He de decir que ha sido una inesperada y grata experiencia, además de un orgullo conversar con grandes profesionales de la orientación. Cada uno de ellos, junto con otros muchos que sigo, contribuyen a la mejora incuestionable de la calidad de la orientación y me guian e inspiran, no sólo en el blogueo, sino también en el trabajo directo. 

Muchas gracias Claudio, C. Patricia, Fernando, Miguel Ángel, Alberto y a todos los que seguísteis el hangout en directo haciendo comentarios, o dedicando vuestro tiempo a verlo en diferido.

No te pierdas la entrada de OrienTapas en la que Alberto explica todos los detalles. 


jueves, 15 de mayo de 2014

GUIA DE AUTOAYUDA: PREVENCIÓN DEL SUICIDIO

Ante ideas suicidas es absolutamente necesario buscar ayuda en profesionales de la salud mental o al  menos compartirlo con alguien del entorno. No guardar el secreto, dejarse ayudar y buscar apoyo son los primeros pasos para solucionarlo. 

domingo, 4 de mayo de 2014

EL ALUMNADO CON SOBREDOTACIÓN INTELECTUAL

Manual de Sobredotación intelectual de la Junta de Andalucía en el que se aborda la conceptualización, la evaluación y la respuesta educativa

PINCHA EN LA IMAGEN PARA DESCARGAR EL MANUAL EN PDF

viernes, 2 de mayo de 2014

GUIA DE ESTUDIOS UNIVERSITARIOS Y DE POSTGRADO 2014

Guia publicada por avanza en tu carrera.com con información sobre todos los grados universitarios, postgrados, carreras universitarias extranjeras, titulaciones privadas, formación profesional superior y enseñanzas artísticas. Además ofrece información sobre financiación de estudios superiores, respuesta a preguntas frecuentes de futuros estudiantes, salidas profesionales y orientaciones sobre cómo escoger carrera o centro de estudios. 

Pincha en la imagen para descargar el archivo en PDF


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...